svar till ellen




Hej Ellen! Självklart ska jag svara på din frågor. Först och främst, du har ju flyttat till världens bästa stad, London! Om du bor nära Liverpool street bor du ju också nära Brick Lane vilket jag älskar verkligen, grym shopping, god mat och snyggt folk. Sen tycker jag du också ska besöka Camden om du inte redan har gjort det! Notthing Hill är väldigt mysigt, många mysiga matställen och så kan man hitta mycket snygga smycken. Men annars är det väldigt viktigt att just hitta de ställen du tycker om. Jag tycker verkligen du ska åka till Thorpe park till våren. Är som Liseberg fast mycket roligare och MYCKET mysigare.
När det kommer till jobb så vet jag inte så mycket om det eftersom jag pluggade i svenska skolan! Men min kompis Bella jobbade i London. Hon gick runt på oxford och lämnade in sitt CV. Det gäller bara att vara social och öppen eftersom affärerna oftast gillar att anställa svenkar. Dock är det inte så bra betalt att jobba i affär så testa något annat om du har erfarnhetera inom det yrket, finns ju väldigt många restauranger osv.
När det kommer till festandet så måste man nästan ha kontakt med någon promoter, vilket är som en festfixare. Så om man ska ha det riktigt kul på klubbarna inne i London så ska man ha kontakt med promoters. Gå med i olika grupper på facebook och kolla runt så brukar det lösa sig! Annars så bor det ju VÄLDIGT mycket svekar i London så tror det inte kommer vara något problem att hitta ett härligt umgänge. Det tar bara tid och när du väl har fått jobb så flyter bara det på.

Annars tycker jag du ska åka runt i London, hoppa på en buss eller ta tuben någonstanns och se vart du kommer! Då blir det oftast roligast. Sen måste du hänga mycket i parkarna på våren, det är verkligen supermysigt att bara käka mat, dricka öl och bara ta det lugnt.
Oj, detta blev ett ganska lång inlägg, om det är något annat som saknas så är det bara att fråga på! Lev nu livet och njut i underbara London!

Kommentarer
Postat av: Julie

Elsker London! Var i Notting Hill i dag. =)

2010-11-09 @ 01:01:12
URL: http://www.juliegartha.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0